2023-01-22

 

Så vart dörrstoppen,sen monteras stänkplåten under framskärmen efter det att plisten skruvas fast ordentligt
Sen fortsätter jag med finlir på takklädselns trästomme som får formas det sista på bilen



Lite bilder på montering av dörrhandtag med låskistor ochfönsterhissar,kromlister mm
När allt är inpassat så tas låskistor och låsnäsor bort för finputsning,då blir det inte så mycket skador på dessa eftersom dom är inpassade
Dax att plocka ner ventilationsrutorna,byter dessa mot nytt glas men limmar dessa ist för pressa i dom med gummilisten,Tycker man får bättre passform då

Limmar dit dom med mycket lim som skärs bort när det härdat en stund
slutresultat,finliret kommer när dom härdat ordentligt.
riktar och slipar plåten till rutorna för att sedan polera dessa(rostfritt)
monterar h ventilationsruta
Testar en rengöringsmetod,Natriumhydroxid,vatten,offeranod och ström,efter lite tester tänker jag göra en ordentlig test



Mäterupp allt och testar
Testar med  12v och en 3w lampa men tycker det blir lite för mycket ström så sänker till 6v.Som strömkälla använder jag en batteriladdare,ingen raketforksning som jag kommit på själv utan hittat gammla tester.
Bubblar ordentligt
mitt testobjekt är en gammal låskista som jag gjort rent



blöter upp den med eter som blivit över efter gammla tester med tempgivarna
Efter badet sköljer jag av den i vatten sen torkar jag av den(blir en svart hinna av rosten)





Testobjektet före och efter,vilken skillnad.Mkt bättre än blästring eller syra som tar av det oskadade
mtrl också.Kanske ska testa att förnickla själv?hmmm fortsättning följer.











































































Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

reggad