2022-11-07

Fortsätter med att montera ihop instrumenten och sen den pulverlackade askkoppen

går igenom alla kontakter och gör rent och mäter
även od lampan går att få igång med rengöring och ny lampa
Dax att kolla varvtalsmätaren,svarvar bussning till slingan

Monterad provisoriskt och svarvar en nylongrej som ska passa mot fördelaren och borrmaskinen
Kollar med bilens fördelare och tänsdspole och får gnista och varvtalsmätaren går igång





Tar fram den nylackade ringen och kromringen,svarvar en plugg till kalibreringen för varvtalsmätaren
Borrar hål för pluggen och monterar den,nu kan man kalibrera den utan att man tar isär den
För säkerhets skull kollar jag igen med en annan fördalare så slipper jag ta ut bilens som jag vet funkade förra gången


Så är den klar för montering










Den provisoriska givaren vet jag nu funkar så nu ska jag göra en ny och med rätt rör(inte ett gammalt bromsrör)















































 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

reggad