20221010

Tar fram torkarmotorn och plockar isär och går igenom den
Tätar,kommer packning också men här brukar det läcka
Gängar om fästena dito
Monterar den,väntar bara på ena vajern som var dålig
Sitter där

Fick göra om ena sätet som jag inte var nöjd med,vart ett veck men nu är det borta
Tar fram kardan och delarna dito

Monterar kardan och staget till handbromsen
                                                                     Dax att ta fram bakaxeln

Monterar inre pijonglagret
Pressar lagret på pinjongen och monterar lagerbanan i bakaxeln
Mäter glappet och justerar ett flertal gånger innan jag blir nöjd
Äntligen ok







Passar på att lägga in mattorna så dom kan forma sig innan jag limmar dom ihop med issoleringen
letar fram ringarna för att mäta spelet


Sätter fast det och mäter glappet
När jag fått fram rätt mått så tar jag bort allt och mäter mätringarna och jämför med nya lagrena för att få rätt justerbrickor










Monterar lagrena

Pressar isär axeln för att få ihop allt
När allt är där tar jag bort verktyget och monterar överfallen med rätt moment
PÅ med kåpan och sen vänder jag axeln och monerar oljeslungaren
sen dax för packboxen och medbringaren med ny mutter,lägg märke till specialverktyget från
volvo som håller axeln i rätt höjd(vänstra siden av sista fotot)var svår att få tag på :-)









































 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

reggad